Wij zijn de Communicatie Cockpit

Met een klein operationeel team en een flexible schil van experts ontwikkelen wij handige en gebruiksvriendelijke producten voor communicatieprofessionals.

Karin Hagelstein

Karin Hagelstein

Conceptueel meedenker

Karin is een communicatiedier. In de loop der jaren heeft ze verschillende rollen (journalist, communicatieadviseur en leidinggevende) met hart en ziel vervult. Nu werkt ze al bijna 20 jaar als interim manager, vooral voor (semi-)overheid, belangenorganisaties en ziekenhuizen. Haar nieuwsgierigheid en maatschappelijke geëngageerdheid passen daar goed bij. Aansluiten bij ontwikkelingen in het vak was en is haar drijfveer.

Remco Bleeker

Remco Bleeker

CEO

Remco studeerde technische bedrijfskunde. Deze insteek is van groot belang bij de werkzaamheden voor de persvragenMonitor en issueMonitor. Remco’s rol in het team van de Communicatie Cockpit is het slaan van bruggen tussen concept, ontwerp en klantbeleving. Hij is een digitale denker en doener, die plezier heeft in de vormgeving van de CoCo-producten. Remco kan verrassend helder en met geduld communiceren. Voor onze klanten is hij eerste aanspreekpunt. Als geen ander kan hij luisteren en complexe technische zaken simpel uitleggen.

Robin van der Knaap

Robin van der Knaap

Lead developer

Onmisbare schakel in de Communicatie Cockpit is verder Robin, van huis uit accountant. Toch ging van accountancy zijn bloed niet sneller van stromen. Nadat hij enige tijd voor Ernst&Young had gewerkt, koos Robin ervoor zijn hart te volgen en in software-ontwikkeling te duiken. Robin heeft zich in de afgelopen vijftien jaar ontwikkeld tot een developer die alle facetten van het softwareontwikkelproces beheerst. Het meest thuis voelt hij zich in de rol van architect, waarbij hij complexe materie beheersbaar weet te maken. Alles met als doel stabiele en veilige software te leveren die meegroeit met de ambities van klanten.

Geschiedenis


In 2013 hebben Karin Hagelstein en Remco Bleeker samen de Communicatie Cockpit BV opgericht en de persvragenMonitor gebouwd. Deze borduurde voort op een voorloper die eerder op de afdeling Communicatie bij de gemeente Almere was ontwikkeld.

Met de komst van Robin van der Knaap, èn de ervaring en deskundigheid van Wit Communicatie-collega’s en kritische experts, zijn er inmiddels twee volwassen producten ontwikkeld; de persvragenMonitor en de issueMonitor.

De persvragenMonitor heeft inmiddels tientallen trouwe en tevreden gebruikers, variërend van de Rijksoverheid, corporaties, provincies, gemeenten en beursgenoteerde en niet-beursgenoteerde commerciële bedrijven.

Het idee voor de issueMonitor is eveneens in de praktijk ontstaan omdat we een kanteling zagen in de wereld van communicatie. Veel meer organisaties gingen vooraf issues identificeren, daar een verhaal omheen maken en hierover publiceren via social of print. Ze wilden met méér kennis de regie houden en sturen. Na twee jaar ontwikkelen en praten met gebruikers van de persvragenMonitor en kritische collega’s uit het vak was begin 2020 de eerste pilotversie klaar. De afgelopen jaren zijn meerdere klanten met de issueMonitor veel enthousiasme aan de slag gegaan.