persvragenMonitor

voor stabiele woordvoering

Beschikbaar

Alle informatie voor iedere betrokkene altijd beschikbaar

Voorbereiden

Geen gedoe met versiebeheer of incomplete verhalen

Registreren

Persvragen en -berichten overzichtelijk registreren

Rapporteren

Eenvoudig en snel rapporteren wanneer je wilt

Niet proactief woordvoeren bestaat niet meer

De persvragenMonitor is voor woordvoerders en communicatieprofessionals die proactief willen werken. Dus niet alleen willen reageren op persvragen, maar zelf tijdig woordvoeringslijnen willen ontwikkelen. Zodat iedereen in de organisatie hetzelfde verhaal uitdraagt. De persvragenMonitor zorgt voor consistentie en continuïteit in de communicatie, onafhankelijk van plaats en persoon.

Succesverhalen

"CoCo is voor ons allereerst de basis om informatie met elkaar te delen. Maar CoCo biedt als analyse-instrument voor management ook inzicht in de thema’s waar veel over wordt geschreven en gesproken, kortom over wat er leeft in de stad. Het geeft inzicht in welke thema’s en portefeuilles belangrijk worden gevonden en waar je dus communicatieve ondersteuning moet organiseren. Waar zit veel druk van media en wat is er voor nodig om al die vragen te beantwoorden, CoCo biedt sturingsinformatie bij het verdelen van portefeuilles van woordvoerders.
De tool biedt ook proactief geredeneerd meerwaarde. Verschillende communicatieve disciplines kunnen verbonden worden op basis van data. Uit de CoCo, maar ook uit andere tools. En dat geeft houvast over wíe je met wélke middelen én toon het beste bereikt. Als je goed weet wat inwoners van je vragen en wat hen bezig houdt, dan kun je als organisatie ervoor zorgen dat je open, transparant, betrouwbaar en geloofwaardig communiceert. Betere PR bestaat er niet."

"In de Communicatie Cockpit kun je goed bijhouden wie er allemaal betrokken zijn bij de beantwoording van een persvraag. Vaak is de vraag van een journalist gericht aan meer dan één wethouder. Er is veel overlap, waardoor er twee of zelfs drie wethouders bij één vraag zijn betrokken. In de Communicatie Cockpit kun je dit allemaal aangeven. En alle collega’s zien wat er is gebeurd: welke vragen komen binnen, wie zijn erbij betrokken en wat is er mee gedaan? Dit overzicht is ideaal."

"Dankzij de Communicatie Cockpit hebben wij een enorm archief opgebouwd aan antwoorden op persvragen. Zo kunnen we vragen eenduidig beantwoorden en goed bijhouden wat er eerder over een onderwerp is gezegd. En aan onze collega’s buiten de communicatie-afdeling kunnen we, onderbouwd met harde cijfers, laten zien over welke thema’s veel vragen worden gesteld."